ZAVRŠENI POSLOVI


REKONSTRUKCIJA TS 110/35 KRNJAČA

„Amiga" je u septembru prošle godine završila i radove na rekonstrukciji trafostanice TS 110/35 kV u Krnjači, koje je fmansiralo Privredno društvo za distribuciju električne energije "Elektrodistribucija" Beograd. Naše preduzeće izvodilo je radove na manjim objektima za izmeštanje opreme i uređenje prostora. Rekonstrukcija je obuhvatala postavljanje 35 kV razvodnog postrojenja na betonski plato i smestanje 10 kV razvodnog postrojenja u prostor kontejnerskog tipa, zatim izradu konstruktivno armiranih temeljnih stopa i proizvodnju i montaža čelične konstrukcije portala i nosača opreme.



MIRIJEVSKI BULEVAR - BEOGRAD

Poslednjeg dana oktobra prošle godine, u prisustvu gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa, svečano je otvorena moderna saobraćajnica Mirijevski bulevar u Beogradu.„Amiga" je u projektu izgradnje Mirijevskog bulevara učestvovala izvođenjem radova na izgradnji javnog osvetljenja i napajanja semaforske signalizacije koji su završeni u planiranom roku. Novi Mirijevski bulevar će u budućnosti značajno doprineti boljoj saobraćajnoj komunikaciji stanovnika Mirijeva sa centrom Beograda i ostalim delovima prestonice.



PORTALI NA AUTO-PUTU

„Amiga" je u Srbiji vodeći proizvođač portalnih i stubova za saobraćajnu signalizaciju. Za preduzeće„Telefonija" iz Beograda, krajem prošle godine, uradili smo portale raspona 15 metara sa revizionom stazom koji su ugrađeni na auto-putu, na deonici od Bubanj potoka do isključenja za Novi Sad. Portali služe za nošenje saobraćajne signalizacije koja je neophodna za dobijanje potrebnih informacija korisnih za sve učesnike u saobraćaju, a urađeni su po našoj tehničkoj dokumentaciji.

PORTALI NA OBILAZNICI OKO ČAČKA
Krajem prošle godine proizvedeni su i ugrađeni portali za nošenje saobraćajne signalizacije na obilaznici oko Čačka na putu za Uzice. Portali su urađeni za„Srbija - put" po tehničkom rešenju koje su dali„Putevi" Srbije.



MOST NA DUNAVU KOD BEŠKE

„Amiga" je iz svog proizvodnog programa isporučila poligonalne stu-bove za osvetljenje ovog značajnog mosta na putu Beograd - Subotica. Stubovi su rađeni po posebnom proračunu zbog velike brzine vetra i specifičnog načina ankerisanja stubova na mostu, koje je urai"*an" po tehničkom i statičkom rešenju naših stručnjaka. Posao je urađ preduzeće „Energotehnika Južna Bačka" iz Novog Sada.



MOST NA ADI

Posao osvetljavanja Mosta na Adi u Beogradu, „Amiga" je dila u saradnji sa preduzećima„DSD construction" iz Novog Sada i „Porr"-a iz Beograda. Sa„Porr"-om je realizovana prilazna saobraćajnicu mostu iz smera Radničke ulice i sa druge strane reke, iz smera Novog Beograda, na Savskom nasipu. Isporučeni stubovi urađeni su po tehničkom rešenju projektanta mosta i prilaznih saobraćajnica.



PETLJA DOBANOVCI

Osvetljenje saobraćajne petlje u Dobanovcima„Amiga" radi u saradnji sa preduzećem„Telefonija" iz Beograda sa kojim, već godinama, sarađujemo na različitim objektima. Za realizaciju ovog posla„Amiga" je proizvela više od 400 poligonalnih osmougaonih stubova visine 8,10 i 13 metara. Zbog spore dinamike građevinskih radova još uvek nisu isporučeni svi stubovi, ali će u narednom periodu i ovaj posao biti završen.



KANALIZACIJA U ADRANIMA

U projekat izgradnje magistralnog dela fekalne kanalizacije u Adranima, uz samu Ibarsku magistralu, „Amiga" se uključila u njegovoj završnoj fazi i uspešno ga, za manje od tri meseca, završila u novembru prošle godine. U ranije dve faze, u ovom prigradskom naselju izgrađen je sekundarni deo mreže fekalne kanalizacije, ali se ispostavilo da je za izvođača veliki problem izgradnja magistralnog pravca kanalizacije i njeno povezivanje na gradsku fekal-nu kanalizaciju. Dali smo tehničko rešenje sa velikim bunarom i crpnom stanicom gde se vrši prepumpavanje i dizanje na viši nivo.
- S obzirom na veliku dubinu magistralnog dela koji povezuje sekundarnu mrežu fekalne kanalizacije, moralo je da se ide na dubinu od 4,60 do 5 metara. Priprema za realizaciju tog posla dugo je trajala, pošto je u više navrata rađeno projektovanje i prepro-jektovanje samog objekta od strane „Vodovoda". „Amiga" je, u pripremnoj fazi, uradila specijalne podgrade koje su nam omogućile da bezbedno radimo na tako velikim dubinama i na tako rastresitom terenu, takoreći u šljunčanom nasipu magistralnog puta, tako da su radnici bili izloženi stalnim obrušavanjima zemljišta - kaže inženjer Zoran Čekanović.
Na terenu se javljalo i prodiranje podzemne vode, stoje otežavalo radove koji su, uz sve mere zaštite na radu bezbedno završeni, i po tehniku, i po ljudstvo.Takođe je morala da se izmesti postojeća javna rasveta pored puta kroz naselje. Zbog trase koja je išla tačno duž trase kabliranja javne rasvete, moralo je da se vrši izmeštanje stubova javne rasvete na potezu od 250 metara. Radili smo radili kompletno novu podzemnu instalaciju i polagali nove kablove, preparirali stare stubove, montirali i pustili ih u rad. Čekanović podseća da je realizacija ovog posla stajala čitavih pet i po godina. Posla niko nije želeo da se prihvati zato što je teren za izgradnju fekalne kanalizacije vrlo blizu magistralnog puta koji je maksimalno opterećen visokofrekventnim saobraćajem, zbog čega su i oscilacije i vibracije terena bile izuzetno velike.



STAMBENI KOMPLEKS U ULICI DR. IVANA RIBARA NOVI BEOGRAD

Na lokaciji u ulici Dr. Ivana Ribara na Novom Beogradu, za potrebe stambenog kompleksa tzv. neprofitnih stanova namenjenih socijalno ugroženim licima, „Amiga" je ugovorila elektroinstalaterske radove na izradi desetkilovoltne i jednokilovoltne kablovske mreže i spoljnog osvetljenja, a sve u okviru parte-rnog uređenja prostora sa infrastrukturom i saobraćajnicama. Radovi na ovoj lokaciji započeti su u decembru prošle godine, sa rokom izvođenja od 120 dana. Naš investitor je „Interkop" iz Šapca, a glavni investitor je Agencija za investicije grada Beograda.



BENZINSKA STANICA U TOPOLI

Radnici„Amige" uspešno su realizovali radove na elektroinstalacijama, krovopokrivačke i fasaderske radove na izgradnji benzinske stanice u Topoli za potrebe privatnog investitora„Trnava promet".



PRVA SKIJAŠKA GONDOLA U SRBIJI NA STAROJ PLANINI

Stara planina, najveća planina u istočnoj Srbiji fascinantne lepote i netaknute prirode, koja je pod snegom pet meseci godišnje, ima novu ponudu za ljubitelje skijanja, prvu gondolu za prevoz skijaša u Srbiji. „Amiga" je gondolu, kao i do sada uspešno izgradila za investitora JP„Skijališta Srbije", kao podizvođača isporučioca gondole firme„Doppelmayer". Polaz gondole nalazi se u neposrednoj blizini novoizgrađenog hotela „Stara planina" na nadmorskoj visini od oko 1.478 metara, a gornja stanica, se nalazi na oko 1.663 metara nadmorske visine. Dužina trase gondole je 1.160 metara. Gondola se kreće brzinom od šest kilometara na sat. Ima 14 kabina koje se, po završetku radnog vremena žičare i ski-liftova, parkiraju u garaži na gornjoj stanici. U odnosu na klasičnu žičaru gondola se i razlikuje po garažnom delu od oko 250

kvadrata za smeštaj kabina van radnog vremena. Konfiguracija terena na kojem je gondola postavljena, za radnike „Amige" bila je nešto blaža u odnosu na dosadašnja iskustva tokom izgradnje žičara - kaže za „Viziju 6" inženjer „Amige" Ratko Večerinović. - Specifičnost ovog posla ogleda se u činjenici da gondola zahteva jače i veće stubove i temelje u odnosu na stubove za žičaru. Stubovi su nešto teži tako da su nam bile neophodne dizalice veće snage i kapaciteta i ono što razlikuje gondolu od žičare je upravo pomenuta garaža na gornjoj stanici za smeštaj kabina kada gondola ne radi - dodaje naš sagovornik. „Amiga" je samostalno izvela sve građevinske, elektro i mašinske radove i atestiranje gondole uz stručnu pomoć i instruktažu predstavnika „Doppelmavera". Svi radovi su izvedeni za manje od 3 meseca u veoma povoljnom vremenskom periodu od jula do kraja oktobra prošle godine, ali je puštanje gondole u rad izvršeno tek početkom ove godine zbog problema oko dovođenja napajanja električnom energijom.







SADRŽAJ